Handelsbetingelser

OBS!!! Vi oplever at flere af vores kunder ikke modtager vores mails. Dette skyldes formentlig at din mail udbyder blokerer vores udsendelse således at vores mails ligger i din spam mappe. P.t. er vi bekendt med at problemet opstår ved @outlook.xx og @hotmail.com mail adresser. Når du bestiller anbefaler vi at du benytter en anden mail adresse end en af de nævnte. Når du oplyser dit mobil nummer så vær sikker på, at det er korrekt, for så får du besked fra GLS om at pakken er på vej og hvornår og hvor den kan afhentes.


DEN KORTE VERSION AF VORES HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER:

Vi følger gældende lovgivning på samtlige områder og stiller aldrig vores kunder dårligere.

DEN LANGE VERSION AF VORES HANDELS- OG LEVERINGSBETINGELSER:

1. KØB HOS CHILIWEBSHOP.DK

1.1 Alle aftaler indgås på dansk. Når et køb er gennemført modtager du en mail med en kvittering - denne kvittering er ikke at betragte som endelig ordrebekræftelse. Der er ikke indgået en bindende købeaftale med ChiliWebshop.dk, før du har modtaget en ordrebekræftelse - denne fremsendes manuelt af en ansat efterfølgende.

2. PRISER OG VARELAGER
2.1 Alle oplyste priser er inklusiv moms og i danske kroner, hvor intet andet er nævnt. Ved ordreafgivelse og på efterfølgende kvittering oplyses prisen såvel inkl. moms som ekskl. moms. Priserne er dagspriser og kan uden varsel ændres.

2.2.1 Som webshop kan vi almindeligvis ikke tage forbehold for tryk-/tastefejl, prisfejl samt for udsolgte og udgåede varer i henhold til aftaleloven. Er der dog tale om en åbenlys prisfejl - som forsøges udnyttet - vil ChiliWebshop.dk stille krav om at løse aftalen iht. aftalelovens §32. Som nævnt i punkt 1 henholder ChiliWebshop.dk sig til, at der ikke er indgået en aftale før ChiliWebshop.dk som sælger har accepteret købers ordreafgivelse iht. aftalelovens §9. En kvittering for gennemført handel og betaling via en af vores betalingsløsninger, er således ikke at betragte som en endelig bekræftelse og ej heller accept på ordren.

2.2.2 Når du handler på ChiliWebshop.dk, afstemmes lagerbeholdningen dagligt, når produkterne bliver lagt i kurven samt ved betaling af produktet. Vi bestræber os altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i nogle tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle produktsider opdateres med samme interval samt at produkter der sælges i webshop også sælges i showroom og nedskrivning af varelager derfor ikke er opdateret, og du kan derfor opleve, at du kan gennemfører et køb uden produktet er på lager. I henhold til lovgivningen forsøger vi således hurtigst muligt at fremskaffe det bestilte produkt og sender i samme øjeblik det er muligt til kunden eller forsøger at finde en tilsvarende erstatning for det udsolgte produkt.

3. BESTILLING
3.1 På ChiliWebshop.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid mere end velkommen til at kontakte os på telefon 60 72 18 54 eller info@ChiliWebshop.dk.

3.2 Sådan foretages købet:
1. Find de varer du ønsker og læg dem i kurven og tryk til sidst på "Se kurven" i øverste højre hjørne.
2. Læs og accepterer vores handelsbetingelser.
3. Indtast dine personlige oplysninger og evt. anden leveringsadresse.
4. Vælg leveringsmetode og evt. pakkeshop.
5. Tjek alle oplysninger er korrekte og tryk bekræft købet.
6. Indtast betalingsoplysninger og tryk godkend.

4. AFBESTILLING
4.1 Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med emnet "Afbestilling" til info@ChiliWebshop.dk. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Hvis ordren er pakket og du har modtaget en mail om at pakken er afsendt er det for sent at afbestille pakken/ordren.

4.2 Afbestillingen kan først betragtes som gennemført, når du modtager en bekræftelse herpå fra ChiliWebshop.dk.

5. BETALING
5.1 På ChiliWebshop.dk kan der betales med:

- MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB (vi accepterer desværre ikke almindeligt Dankort, da misbrug heraf er stigende)

5.2 Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af PIN-koden.

5.3 Hos ChiliWebshop.dk har vi indført 3D-Secure. Dette er gjort for at sikre såvel forretning som forbruger mod misbrug. Som forbruger/kunde betyder det, at man, når man gennemfører et køb via vores webshop, skal indtaste sine kort oplysninger, og herefter fremsendes en sms til det mobil nummer som er tilknyttet betalingskortet. Denne kode skal indtastes inden man kan gennemføre købet endeligt. Er dit betalingskort ikke knyttet sammen med et mobil nummer vil du blive bedt om, at registrere dette ved brug af dit Nem-ID. Dette er endnu et sikkerhedstjek for at sikre, at dit betalingskort undgår svindel, da betalingskort, mobilnummer og Nem-ID således hænger sammen. Det er ikke vedtaget ved lovgivning endnu hos online webshops, at der skal benyttes 3D-Secure, men det kommer formentlig i løbet af 2017 - vi har blot valgt at være på forkant med lovgivningen for at sikre dig som kunde bedst muligt. Når dit betalingskort og mobilnummer er knyttet sammen modtager du en sms med en 6-cifret kode, som skal indtastes og derefter modtager du din bekræftelse på din bestilling på mail.

5.4 Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL). Hverken ChiliWebshop.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

5.5 Du kan IKKE forudbetale med konto-til-konto betaling. Du kan kun betale med betalingskort, idet denne betalingsform giver dig de bedste forbrugerrettigheder. Dit pengeinstitut kan nemlig tilbageføre din betaling, hvis:
- du ikke har modtaget varen.
- du har været udsat for et misbrug af dine kortoplysninger.

6. LEVERING / FRAGT
6.1 Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage, fra vi har modtaget din ordre, til du får den med fragt firma. Der kan dog gå længere tid, hvis varen ligger på et af vores fjernlagre. Kontakt ChiliWebshop.dk for leveringstider hvis du er i tvivl.

6.2 Levering sker som udgangspunkt til GLS pakkeshop så hurtigt som muligt. I tilfælde hvor du som forbruger vælger at få leveret til døren, skal vi henlede opmærksomheden på, at ansvaret for pakken overdrages til dig når fragtmanden har stillet pakken ved din dør (i det tilfælde at ingen er hjemme). Du har mulighed for at udfylde en formular og hænge på/ved døren, som giver fragtmanden rettighed til at stille pakken uden underskrift. Hent formularen her: http://gls.dk/information/Folder/Fuldmagt%20-%20COVID-19.pdf
Når du får leveret pakken til døren sker det på følgende måde; GLS stiller pakken ved døren, ringer på og træder 2 skridt tilbage, du åbner og underskriver på pakken (med egen kuglepen) og træder 2 skridt tilbage. GLS tager billede af underskrift og går igen, hvorefter du kan tage pakken. 

6.3 Vi henleder opmærksomheden på, at pakker som ønskes bragt til døren af GLS og som ikke kan/må stilles fordi der enten ikke er nogen til at modtage pakken ved ankomst eller der ikke er givet tilladelse til at sætte pakken, bliver taget med tilbage igen og bliver returneret til Chili World. Vi henstiller til, at man har sørget for at pakken kan leveres, da omkostningen for at sende pakken første gang, omkostningen for at den returneres til os og omkostningen for at den skal sendes påny (= 3 x 49 kr.) bliver påført til dig som forbruger/modtager.

7. FORSENDELSESOMKOSTNINGER
7.1 Vi leverer til hele Danmark. Alle ordrer sendes som udgangspunkt som pakker. Det gør det lettere for os og for vores kunder at spore dem, hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen.

7.2 Ordrer leveres med GLS som udgangspunkt. Skulle det ske, at en ordre f.eks. er i så lav en samlet vægt, at det bedre kan svare sig at sende pakken med almindelig post via PostNord, så forbeholder vi os retten til at benytte denne mulighed. Der må i den forbindelse kunne forventes 2-3 dages længere leveringstid.

8. FORTRYDELSESRET
8.1 Chili World ApS yder som udgangspunkt IKKE fortrydelsesret på fødevarer.

I givet fald at du ønsker at returnere et eller flere produkter fra en ordre, så SKAL du kontakte os inden du returnerer produkter til os. Du kan kontakte os ved at returnere ordrebekræftelsen SENEST 14 dage efter modtagelsen af pakken, og vi vil således vurdere om fortrydelsret undtagelsesvist kan gøres gældende. Første vurdering sker ved dialog mellem dig som kunde og os. Anden vurdering sker når vi modtager pakken retur. Hvis det enten vurderes at pakken eller dens indhold er beskadiget under retur fragt vil fortrydelsesret ikke kunne gøres gældende uanset hvilken forudgående dialog der har været mellem køber og sælger.

Hvis vi accepterer at modtage en pakke retur OG for at opnå muligheden for at få returneret den fulde købspris, skal varerne returneres ubrugte, i original og ubeskadiget emballage og i samme stand som ved modtagelsen OG med en kopi af købsfakturaen i pakken. Hvis vi bliver enige om en returnering - hel eller delvis - vil vi senest 14 dage senere overføre returbeløbet til din konto, forudsat vi har modtaget varen i den ønskede stand. Vi tilbagebetaler kun til det kreditkort som varerne er blevet købt med for at undgå ulovlig brug af betalingskort. Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt. Vi anbefaler at varen sendes som pakke og ikke brev, da pakker kan spores med tracknummer på PostNord's hjemmeside. Pakker skal altid sendes til os med omdeling. Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten for at sende varen retur til os.

Vi henleder ydermere opmærksomheden på, at eventuelle omkostninger i forbindelse med returnering af et produkt samt fremsendelse af nyt produkt pålægges køber, dette være sig forsendelses- og/eller administrationsomkostninger, her i blandt eventuelle transaktionsomkostninger til NETS, PayPal og andre transaktionsleverandører.

Er en pakke på nogen vis ødelagt eller enkelt produkter i en pakke ødelagt er det dig som kunde der bærer ansvaret for at påvise, at det er fragt firmaet der bærer skylden herfor, når først pakken er udleveret. Hvis du ved udlevering fra pakkeshop med det samme kan konstatere, at pakken enten har været åbnet, at emballagen har været brudt eller på anden vis ødelagt, henviser vi til at pakken nægtes modtaget og vi henstiller til, at der tages billeder af pakken og at pakken nægtes udleveret grundet brud eller lignende.

8.2 FORTROLIGHED OG TAVSHEDSPLIGT
Alle oplysninger, der udveksles mellem Chili World ApS / ChiliWebshop.dk og kunden skal behandles og opbevares fortroligt. Oplysningerne må ikke benyttes og ej heller offentliggøres af Chili World ApS. Kunden er under ingen omstændigheder berettiget til at videregive eller dele, hele eller dele af materiale eller kommunikation, til tredjemand, sociale medier eller andre former for medier, som kan sætte Chili World ApS og ChiliWebshop.dk i dårligt lys.

8.3 Der er mellem Chili World ApS / ChiliWebshop.dk og kunden - ved en gennemført handel udført af kunden OG bekræftet af Chili World ApS - aftalt en fra kundens side ufravigelig tavshedspligt vedrørerende alle elementer af parternes handel. En hver uoverenstemmelse mellem parterne skal løses diskret, og det er derfor ikke tilladt offentligt at redegøre for omstændigheder, der direkte eller indirekte er en følge af den handel, som disse handelsbetingelser ligger til grund for. Denne tavshedspligt omfatter enhver negativ omtale af den anden part eller af handlen, uanset i hvilken form denne er fremsat og offentliggjort.

8.4 Ved accept af handelsesbetingelser af kunden kan Chili World ApS gøre konventionalbod gældende tilsvarende kr. 1.000,00 pr. dag, hvor et brud omfattet af punkt 8.4 og 8.5 er offentlig tilgængelig, online eller på anden vis. Der skal betales konventionelbod fra den første dag bruddet på tavshedspligten er offentliggjort, og indtil denne igen er fjernet, begge dage inklusiv. Såfremt der er sket mere end ét brud, eller såfremt det samme brud er offentliggjort flere forskellige steder, beregnes der konventionalbod for hvert brud individuelt.

8.5 Chili World ApS og ChiliWebshop.dk er godkendt af Fødevarestyrelsen. Du kan udsøge vores smiley rapporter på Fødevarestyrelsens hjemmeside.

8.6 SÅDAN RETURNERES EN VARE
Hvis der er indgået aftale om at en pakke kan returneres kan det gøres ved at pakken modtages og inden for og senest 14 dage efter pakkens modtagelse, skal pakken returneres til nedenstående adresse: 
Chili World ApS
Produktionsvej 24
2600 Glostrup

Mærk pakken "Returvare" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos ChiliWebshop.dk.


9. GAVEKORT:

9.1 Gavekort, som er købt i vores webshop, udstedes elektronisk. Når du har betalt gavekortet, vil vi behandle sagen og efterfølgende sende en kode til gavekortmodtageren, som denne kan anvende til betaling i vores webshop (www.ChiliWebshop.dk).
Der er ikke fortrydelsesret på gavekort som er købt og betalt. Gavekortet er gældende i 3 år fra købsdatoen. Ved anvendelse af gavekortskoden, nedskrives gavekortet med det beløb som der købes for. Eventuelt resterende beløb gemmes til næste gang der handles. Gavekortskoden kan anvendes et ubegrænset antal gange, det er alene forbruget på gavekortet som bestemmer om gavekortskoden kan anvendes eller ej.

9.2 Ved salg eller overdragelse af Chili Webshop ApS og ww.ChiliWebshop.dk erklæres ubrugte gavekort for tabte og køber / modtager kan således ikke gøre krav om udstedelse eller returnering af tilbageværende beløb gældende.


10. REKLAMATIONSRET
10.1 Når du handler på ChiliWebshop.dk har du reklamationsret i henhold til gældende lovgivning gældende fra købsdato med mindre andet er anført i produktbeskrivelsen. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

10.2 Der skal reklameres inden rimelig tid efter at du har opdaget manglen ved varen. Når du ønsker at reklamere over et produkt, så send en mail til info@ChiliWebshop.dk.

10.3 Varen skal sendes sammen med en angivelse af følgende: En præcis beskrivelse af hvor og hvad fejlen er og eventuelt hvordan den er opstået. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse.

11. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER
11.1 Når du handler via ChiliWebshop.dk, skal du som minimum oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse oplysninger er nødvendige for, at vi kan gennemføre din konkrete bestilling.

11.2 Alle registrerede oplysninger bliver behandlet i henhold til reglerne i Persondataloven. Dine oplysninger vil ikke blive solgt eller videregivet til tredjemand. Som registreret har du altid mulighed for aktindsigt, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven.

11.3 Alle informationer, som du overdrager til ChiliWebshop.dk, bliver modtaget ukrypteret, mens selve den elektroniske handel krypteres symmetrisk. ChiliWebshop.dk er dataansvarlig, og vores databaseservere er låst forsvarligt inde, teknisk sikret og i øvrigt beskyttet af moderne alarmsystemer. ChiliWebshop.dk opbevarer som foreskrevet i Regnskabsloven registrerede oplysninger i 5 år ud over bogføringsåret, hvorefter de slettes.

11.4 Vores server registrerer al trafik uden at registrere personlige oplysninger. Dette gøres for at vi kan optimere vores web-service der hvor brugen er størst.

11.5 Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies

12. OM ANDVENDELSE AF HJEMMESIDEN
12.1 Statistik:
For at kunne videreudvikle og forbedre vores webshop fører vi statistik over, hvordan brugerne anvender den. Statistikken anvendes udelukkende i opsummeret form, f.eks. til at se hvilke sider der besøges mest, og hvilke browsere der anvendes. Vi bruger Google Analytics til dette formål.

12.2 DINE PERSONLIGE OPLYSNINGER
For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn
Adresse
Mobil tlf.
E-mail adresse

12.3 Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos ChiliWebshop.dk og opbevares i mindst 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven). Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

12.4 Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til ChiliWebshop.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

12.5 Som registreret hos ChiliWebshop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ChiliWebshop.dk via e-mail: info@ChiliWebshop.dk.

13. ONLINE DISPUTE RESOLUTION (ODR)
13.1 ODR er din mulighed som forbruger for at klage over en fremsendt vare eller leveringsbetingelser som du ikke er enig i. ODR er således den internationale afgørelsesinstans på samme måde som Forbrugerombudsmanden er det nationalt i Danmark. 

13.2 For yderligere information henvises til: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=DA